Monday, August 19, 2013

Sister's wedding & anxious

Assalamualaikum.

First of all, congratulations kaktam, now that you are married! I felt happy to be her bridesmaid, tapi most of the times I screwed things up. Takpelah, first time jadi bridesmaid pun.

Penat jangan cakap, but I'm happy to be one of the people that worked for this wedding. Seeing my sister's and abang tam's happy face, my sweats are totally worth it.

Selesai tentang wedding.

Second of all, 24 Ogos ni berkemungkinan besar saya akan mula masuk belajar kat sebuah universiti swasta. Saya tersangatlah risau dan tak senang duduk, considering many things are undone due to the kenduri, and how can I survive well sebab ini first time saya duduk jauh dari keluarga saya.

Sekarang mungkin saya baru sedar, yang saya belum pernah betul betul berdikari.
Sebab selama ni saya hidup dalam zon yang selesa. Sentiasa ada orang yang boleh membantu kalau saya susah. Tapi now that I'm going to live far away, saya sentiasa risau macam mana saya nak berdikari, di tempat yang saya tak kenal.

Perkara kedua yang saya risaukan; masalah kewangan.
Saya pilih untuk masuk belajar di universiti swasta atas sebab saya nampak peluang saya bakal saya dapat kalau saya masuk belajar di situ.
Untuk tampung kos belajar, saya dah pun memohon dana pada badan-badan yang menawarkan kemudahan tu. Up to this date, saya belum dapat jawapan dari badan-badan tu, despite of me ringing them countless time. Mohon doakan saya dapat respon yang baik dalam minggu ni.

Ahh. I'm so anxious that I need to talk to someone right now.