Wednesday, January 23, 2013

UMP English Camp Riverside Janda Baik (Update)


Assalamualaikum!

So baru-baru ni saya join English Camp kat Riverside Janda Baik, organized by Kelab Intelligentsia kat UMP. Saya join as facilitator.

Anyhoo, saya suka join camp tu sebab that is the first time saya jadi faci. So perasaan dia agak lainlah. Kat camp tu semua participants panggil faci Kak atau Abang, regardless of diorang lebih tua atau muda. So rasa seronok la jugak sebab rasa macam dapat adik yang ramai je, padahal semua lebih kurang je. Haha. Dan juga, since saya sangat sangat la jarang dapat mandi sungai, so bila ada peluang mandi sungai ni, haha grab la habis habisan. Saya mandi sungai dua kali kot.

Nasib baik bawak baju extra (sepasang t-shirt and track tak sempat berpakai pun kat camp), so tak ada masalah la nak membazir baju.

And, walaupun saya seorang faci, tapi tak banyak pun saya tolong untuk preparation. All done by facis yang lebih senior. Saya cuma mengikut arahan.

Gratitude expression time!

Program Director (Dyla), Program Advisor (K. Liana), and Chief of Facilitators (Haziq), saya sangat berterima kasih pada diorang sebab bagi peluang pada saya yang sebagai orang baru ni untuk jadi faci. Terutamanya K. Liana, kalau akak ni tak ajak saya jadi faci, tak merasa saya join camp ni.

Semua facilitators, diorang sangat helpful dan friendly. Asalnya saya rasa awkward untuk join camp ni, tapi since diorang ada, rasa macam sebahagian dari diorang pulak. Padahal saya orang luar. Especially Afif, faci yang handle group 2 sekali dengan saya. Thank you for all the help, walaupun saya selalu silap explain rules la apa la. Kesabaran anda amat dihargai : )

Okey, let the pics do the talking.

Ketua Fasi, Haziq

Pengarah Program, Dyla

Penasihat Program, K. Liana

My partner in crime, Afif
The sungai. Sejuk gilaaaa
Participants tengah buat aktiviti

Bye bye.... : )

 Walaupun pada awalnya, macam tak berapa ada mood nak join this camp, tapi at last, I really miss these guys!

Don't stop being awesome guys, this world is lonelier without any single of you.

p.s: And seriously, all the facilitators are good looking okehh. Including me la hihi.

Credit pictures Iqbal Annam Zainal and Zat Effi

________________________________________________________________

Update gambar

The facis. Tapi tak semua ada.


Group 2

Walaupun kenal dan sempat bersama cuma untuk 3 hari, saya dah sangat rindu pada mereka mereka :'(